Lease Deal Group myy Raskoneen Relais Groupille

29.1.2021 klo 12.50

Lease Deal Group Oyj

LEASE DEAL GROUP MYY RASKONEEN RELAIS GROUPILLE

Monialakonserni Lease Deal Group (”LDG”) ja Helsingin pörssin First North -listalla oleva Relais Group Oyj (”Relais”) ovat tänään allekirjoittaneet kaupan, jolla Relais ostaa Raskone Oy:n (”Yhtiö”) koko osakekannan LDG:ltä ja Yhtiön toimitusjohtaja Jan Popovilta.

Tänään allekirjoitettu kauppa astuu voimaan välittömästi. Toimitusjohtaja Popov jatkaa edelleen Yhtiön toimitusjohtajana. Osakekannan kauppahinta, noin 30.7 m€ maksetaan valtaosin käteisellä.

Raskone Oy on hyötyajoneuvoja huoltava ja korjaava yritys, jolla on 19 toimipistettä eri puolilla Suomea. Sen palveluksessa on noin 460 henkilöä.

LDG osti Yhtiön Suomen valtiolta vuonna 2018, sen oltua myynnissä pitkähkön ajan.

”Yhtiö oli vuonna 2018 kannattamaton ja edessä oli suuri urakka sen kääntämiseksi voitolle. Arvelimme sen ottavan useita vuosia, mihin olimme varautuneet, samoin kuin tekemään merkittäviä investointeja Yhtiöön. Uuden omistajan tuoman uuden strategian ja motivoituneen henkilöstön ansioista Yhtiö kääntyi voitolliseksi jo ensimmäisenä vuotenaan konsernimme omistuksessa. Nyt, kun Yhtiö on saatu selvästi kannattavaksi, on luonnollinen paikka luovuttaa Yhtiö uusiin käsiin kasvavalle ja vakavaraiselle pörssiyhtiölle, jonka vahvasti uskomme takaavan Yhtiölle seuraavan loikan eteenpäin niin kasvussa, kuin kannattavuudessa”, toteaa LDG:n toimitusjohtaja Mikko Aaltonen.

Lease Deal Group on suomalainen monialakonserni, joka toimii Suomessa ja Baltiassa. Päätoimialamme ovat kiinteoistösijoitus, kiinteistöihin liittyvä palveluliiketoiminta ja ajoneuvojen myynti. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 130 m€.

Lisätietoja Mikko Aaltonen | toimitusjohtaja | Lease Deal Group Oyj | 040–486 1198

.

Comments are closed.